Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2015, 10:53   #27
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat is nou nog niet bepaald extreem gematigd. Ik denk dat zo rond een kwart van mijn persoonlijke vrienden PVV stemt of aan anderszins anti-moslim denkbeeld heeft, maar degenen die tegen een onderzoeker droog zullen beweren dat ze er voorstanders van zijn als mensen moslims zelf mogen neerschieten zullen er toch wat minder dan dat zijn hoor.

Het is geruststellender dan het omgekeerde resultaat, toegegeven, en juist doordat moslims een minderheid zijn en hun totale aantal relatief klein is is er redelijk wat speelruimte voordat extreme meningen de democratie bedreigen (moslimpartijen komen bijvoorbeeld nog niet heel hard van de grond in West Europa. Maar een resultaat om over van de daken te schreeuwen vind ik het nu toch ook weer niet helemaal.

En dat is natuurlijk niet iets dat ik een individuele moslim, iemand die ik op straat tegenkom ofzo, kan kwalijk nemen. Maar "probleem opgelost" is anders.
De moslims in Nederland en Europa zijn zeer gematigd
in vergelijking tot in de Arabische landen.
De meest fanatieke moslims zijn al vertrokken naar IS.

Van de moorden die de afgelopen jaren in Nederland zijn gepleegd,
is alleen de moord op van Gogh gepleegd door een jihadist.
De andere moorden ,zoals op Fortuyn , in Alphen aan de Rijn ,
de afrekeningen in het criminele circuit en de kind/partner moorden ,
zijn allemaal niet gepleegd door jihadisten.

De PVV daarentegen is zeker niet gematigd.
PVV'ers zijn zeer extreem en vormen een grote bedreiging voor de vrijheid van godsdienst en van de rechtstaat.
Zij wakkeren de haat aan en destabiliseren de samenleving.

Laatst gewijzigd door cato : 3 maart 2015 om 10:57.
cato is offline