Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2015, 12:48   #39
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uw groot verklaringskader valt dan toch in duigen. Je had in Noorwegen geen context zoals bij ons, en toch werden collaborateurs er net als bij ons vervolgd. Hoe zou dat dan komen?
Heb jij nog steeds niet door dat ik niet opkom voor collaborateurs die misdaden tegen mensen begaan hebben, maar dat ik en vele anderen hier, opkomen voor mensen die men het etiket collaborateur opgeplakt heeft uit puur politiek opportunisme, uit wraak, uit afgunst, uit Vlaamsgezindheid zonder dat er een reden was om die mensen aan te pakken? Dat ik mij verzet tegen het vergoelijken van de misdaden van de staat-en straatrepressie die door het gebrek aan verantwoordelijkheid van hen die toen aan de macht waren uitgroeide tot een lukraak aanpakken van mensen zonder vorm van proces en zonder in vele gevallen een objectieve kans om zich tegen de wraak- en meestal puur criminele gevoelens en wandaden van de meute te verdedigen zoals later erkend werd. Het onrecht dat die mensen door de Belgische staat en door het gepeupel van de straat is aangedaan, is nog verontschuldigd, noch vergoed geworden. De criminelen die toen in de straten heersten zijn zelfs nooit met de vinger gewezen geworden door de Belgische staat, meer nog ze worden door sommige pipo's nog als helden naar voren geschoven.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden