Los bericht bekijken
Oud 1 november 2015, 11:22   #306
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet !!

Maar ikzelf heb geen kinderen & woon alleen DOELBEWUST ,
da's mijn volledige EIGEN keuze !!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=201586
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=273

Wie wel kinderen wil , da's hun keuze , ik ga me niet moeien !!

Er zijn ook die er beginnen over na te denken na .... ,
tja , een vluggertje met eerste prijs , ballon vergeten !!
Daar sta je dan ....

Wat ik wel vind: volwassen met een gerechterlijk zedenverleden ,
die zouden er echt beter geen meer maken of hebben !!!!
Mensen moeten hun hart volgen.En ik denk dat de meeste mensen wel heel gelukkig zijn met hun kinderen.Maar ik vind niet dat mensen die doelbewust kiezen om geen kinderen te willen ook automatisch egoïsten zouden zijn en nog minder kinderhaters.Om het met enige beeldspraak uit te drukken...het is niet opdat men geen olifant wil nemen men ook niet van olifanten zou houden
In gesprekken die ik had met vrienden die die keuze maakten had ik dikwijls de indruk dat deze mensen veel en diep hadden nagedacht alvorens te beslissen .....Ik dacht te begrijpen dat deze mensen eigenlijk te veel en te diep waren beginnen nadenken over het leven zelf en de toekomst.....en dan wordt dat uitstel algauw een afstel.Want als je het objectief gaat bekijken is onze leefwereld niet altijd een paradijs.
Verder meende ik te begrijpen dat deze mensen super gevoelige lieve mensen waren die als het ware een kind te graag zouden zien en beschermen en een beetje redeneerden in de zin van....wie niet geboren wordt zal nooit te maken krijgen met de negatieve keerzijde van dit aardse leven.Eigenlijk het ongeboren kind als het ware al gaan overbeschermen tegen al de negatieve aspecten die het zou kunnen te beurt vallen.
Anderzijds denk ik dat net deze mensen heel liefdevolle ouders zouden zijn geweest terwijl ik andere nozems ken met kinderen die eigenlijk beter hadden beslist om kinderloos te blijven.
Het is een keuze die ieder voor zich moet maken....wat heeft men er voor over....wat kan men financieel aan....in hoeverre wil je tijd en energie steken in een kind ...vind je jezelf er (mentaal) sterk genoeg voor ...kan je de verantwoordelijkheid dragen enz...
Uiteraard is zo'n beslissing heel drastisch en onomkeerbaar.Dus een beetje nadenken is zeker niet slecht...maar te veel te diep en te lang nadenken is misschien dan ook weer niet aan te raden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2015 om 11:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden