Los bericht bekijken
Oud 1 november 2015, 20:14   #313
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat je schrijft klopt gedeeltelijk.Maar niet als je het gaat veralgemenen.Het is niet zo dat je kind gelukkig maken ook automatisch jouw geluk zal zijn.Voor veel mensen wel echter niet voor iedereen.

Ook vind ik het niet gepast mensen die de opvoeding van een kind om één of andere reden niet aan te kunnen als egocentrisch te bestempelen.Mensen die beslissen om kinderloos te blijven doen dat al wel eens uit menslievendheid ipv uit egocentrisme.Moet je dan mensen die bijvoorbeeld beslissen geen kind te willen wegens een erfelijke aandoening ook gaan verwijten dat ze egocentrisch zijn ?
Mensen die geen kinderen willen om een bepaalde reden welke deze ook moge zijn vind ik eerder wijs dan egocentrisch.
Zijn het niet eerder mensen die bv op voorhand weten dat ze om één of andere reden beter geen kind zouden nemen maar het toch doen die men van enig egocentrisme zou kunnen verdenken ??
Net als egoïsme is egocentrisme een karaktereigenschap die je terugvindt bij allerhande mensen wat ook hun manier van leven en of hun gezinstoestand moge zijn.
Fred ik denk dat het duidelijk genoeg is over welke mensen ik het heb.
Mijn medeleven gaat zeker uit naar deze die door omstandigheden hun kinderwens niet kunnen of mogen vervullen, laat daar geen twijfel over zijn.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden