Los bericht bekijken
Oud 12 november 2015, 21:49   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zo ben ik helemaal niet en ik heb niets tegen kinderen, en dat weet u ! Zou ik anders een aanzienlijk deel van mijn vrije tijd besteden aan jeugdwerking en opvang van kinderen ? Was ik anders werkzaam geweest in de opvoeding en het onderwijs ? Ik denk het niet.

Maar het wil niet zeggen dat je graag met kinderen werkt, dat je er zelf moet kweken. Ik behoor allicht tot de minderheidsgroep die graag met kinderen omgaat, maar zelf niet de behoefte voelt om er te gaan fabriceren. Dat kan perfect en het ene staat volledig los van het andere.

Anderzijds ken ik mensen die zelf kinderen hebben, er goed voor zorgen, maar geen haar op hun hoofd denkt eraan kinderen van anderen op te vangen of vrijwilligerswerk met ze te doen, laat staan professioneel met ze om te gaan. Dat is die mensen uiteraard hun goed recht.

Maar ik moet geen last hebben van de kinderwens van anderen en daar mee voor opdraaien, wie die keuze maakt, moet daar ook zelf de gevolgen van dragen.
Daar zijn we weer met "last". In een normale maatschappij leven er ook kinderen. Kinderen zijn er in aanwezig. Als u dat al als last beschouwt...
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden