Los bericht bekijken
Oud 28 december 2015, 22:45   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het Jodendom is geen grote religie, helemaal niet bij de grootste 3. En de islam en het christendom zijn net de helft van de menselijke bevolking. Een heleboel mensen, die je daar als irrelevant afdoet...
En zelfs als die geschiedenis zijn, is dat zeer relevant, om net de reden dat de semitische religies niet het enige geloof zijn.


Zeker dat ik dat meen, en je loopt er mooi in.
My point exactly, want dat is op geen enkele wijze wetenschappelijk bewijs. Hint: Popper https://en.wikipedia.org/wiki/Karl_P...of_demarcation

Je kan niet gewoon lopen stellen dat atheïsme gebaseerd is op wetenschap en dan even de wetenschappelijke methode gaan aanpassen om daarbij te horen. Atheïsme is niet gebaseerd op de wetenschappelijke methode. Althans niet de methode van falsificatie die we de laatste eeuwen volgen.
1: Relatief veel Hindoeïsten en boeddhisten geloven niet in 'leven na de dood', of beter gezegd: zij ontkennen de dood niet.

2: Ik zeg niet dat atheïsme is gebaseerd op wetenschap. Wat ik zeg is dat atheïsme beter verdedigbaar is met de wetenschappelijke kennis die wij hebben.

Over de dood: wij zien en horen dat iemand zijn hart niet meer klopt en kunnen aantonen dat de wisselwerking tussen verschillende neuronen in het brein stoppen . Er is geen wetenschappelijke basis om aan te nemen dat het leven toch nog elders doorgaat.

Het dan kinderachtig om te gaan beweren dat dat vice versa ook zo is. Het is waar dat de wetenschap niet kan bewijzen dat dood dood is , maar strikt genomen kan de wetenschap ook niet bewijzen dat het vliegende spaghettimonster niet bestaat of dat geesten ons stiekem bekijken wanneer wij schijten op het toilet.

Je hebt ook nog zoiets als waarschijnlijkheden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden