Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2016, 10:22   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hij heeft gelijk. Net zoals terroristen willen de vakbonden moedwillig schade toebrengen aan dit land en zijn inwoners. Dit allemaal uit een heilige overtuiging dat zij de politieke macht moeten hebben in dit land. Niet de kiezer, maar de vakbonden willen hun wil opdringen aan de burgers van dit land.
Dat is inderdaad een fundamenteel pijnpunt in onze hedendaagse samenleving. Nog maar een paar dagen terug had ik een discussie met een overtuigde vakbondsaanhanger. Ik heb mij kunnen beheersen waardoor het niet tot een ruzie ontaardde. Maar de persoon in kwestie zei op een gegeven ogenblik: "Kijk de vakbonden vertegenwoordigen de arbeiders en de bedienden in het algemeen. Voil�*!" en daarmee was voor hem de kous af. Hij vindt dus dat het parlement met zijn verkozen vertegenwoordigers eigenlijk de arbeiders- en bediendeklasse niet vertegenwoordigen. O.k., maar als die arbeiders en die bedienden er inderdaad ook zo over denken dan moeten zij zich in dat parlement door hun vakbond laten vertegenwoordigen en niet buiten het parlement. Anders gezegd, dan hoort de vakbond de grondwettelijke regels te volgen, zich in te passen in het parlementair systeem. En dat is hetgeen ze nu net niet willen doen. Ze aanvaarden het primaat van de politiek niet en als dusdanig saboteren ze de werking van het parlementair systeem. Desondanks infiltreren ze er zich op een slinkse manier in door ervoor te zorgen dat hun aanhangers zoveel mogelijk de macht binnen een politieke partij verwerven. Een mooi voorbeeld is de CD&V die steeds meer door het ACW-ACV gedomineerd wordt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden