Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2016, 06:57   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Elk mens zou, ongeacht voorwaarden, over zichzelf moeten kunnen beschikken. Mensen zouden ook toegang moeten hebben tot middelen (zoals de cyaankali pil) om wanneer het moment zich aandient eruit te stappen. Geen bemoeienissen van anderen.
Dat vind ik wel straf over de lijn van het aanvaardbare.

Een kleine maar hevige plots opduikende depressie, die vlug kan overgaan, zou sommige mensen doen grijpen naar een te zware beslissing.

Wanneer wordt een bezorgdheid voor een medemens een "bemoeienis" zoals jij het woord gebruikt ?

Eén van de redenen waarom de nva als partij mij bevalt, is dat deze partij een gemeenschapspartij is. In een gemeenschap mag je dingen vragen en eisen aan de leden, maar is er ook de plicht tot bezorgdheid voor de andere.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden