Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2016, 15:08   #147
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We zijn over een 15 jarige bezig, die blijkbaar zodanig van de wereld is dat hij 's nachts over straat loopt te lullen over het vermoorden van christenen.
Dat hij dus gevaarlijk is, lijkt me duidelijk.
Dat een maatschappelijke ordening daar gepast moet op reageren, lijkt me ook duidelijk.
Vandaar mijn suggestie : oppakken, en tot op de bodem uitzoeken. Interneren totdat men 100% van het verhaal kent.
Is het die kloot van een vader-predikant ? Vervolgen, uitzetten, terug sturen. Indien niet mogelijk wegens ontbrekende bilaterale conventie : proberen strafrechterlijk te veroordelen en opsluiten. Je weet even goed als ik dat er geen jeugdrechter te vinden is in heel belgië die een 15 jarige 'preventief' gaat opsluiten. De sleutel van het verhaal zit bij degene die hem die rotzooi in zijn hoofd heeft gestopt. Die moet de maatschappij aanpakken. Jail, expulsie, whatever.
Een maatschappij moet haar volle arsenaal aan juridische middelen inzetten.
De kritiek dat de maatschappij dat vroeger onvoldoende heeft gedaan, onderschrijf ik voor 100%.
Wat niet wil zeggen dat ik daarom nu ga meeheulen met die bosmongolen van het vlaams blok die een oorlog willen organiseren met een religie omdat er een (ernstig) probleem met salafisme is, en de terreur die het gevolg is van salafisme.
Die papa-predikant is het beste voorbeeld voor wat ik bepleit : dat zijn de kerels die men keihard moet aanpakken. En ja, desnoods op de Khadyrov manier. Oppakken, verhoor , snel vonnissen en van daaruit naar het laadruim van een vliegtuig.

De vorige regering kreeg te horen dat ze linkiewinkies waren.
Noem mij één verstrenging van de wetgeving op nationaliteitsverwerving onder Michel I (mét N-VA op alle machtsdepartementen...)
Noem mij één verstrenging van de wetgeving rond gedwongen uitzetting...
Noem mij één beleidsmaatregel van deze regering om illegalen actief op te sporen en op te sluiten in afwachting van al dan niet gedwongen repatriëring...
Noem mij de vooruitgang die deze regering boekte inzake bilaterale akkoorden tot terugname van uitgezette bipatriden ?
Noem mij de vooruitgang die deze regering boekte inzake beperking tot huwelijksmigratie nadat de VORIGE regering deze reeds verstrengde ? (maar onvoldoende)

Niks, noppes, nul komma nul...

Elio I heeft 10x meer weten te veranderen op legistiek vlak dan Michel I die op dit beleidsdomein nog uit de startblokken moet komen.

Het enige dat wel positief is, is dat Theo Francken binnen de contouren van de wet zoals die is er toch het maximale wil uithalen en dat ook echt realiseert. Waarvoor mijn respect trouwens.
Eén nuance: die jongen heeft volgens mij duidelijke strafbare feiten gepleegd, waardoor hij wel degelijk opgesloten kan worden.
Of dit een oplossing is voor zijn (toekomstig) gedrag, laat ik in het midden, maar anderzijds, wat moet je ermee doen?
Misschien toch een beetje opvoeding geven...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline