Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2016, 05:15   #342
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is niet waar hoor. Tijdens de stakingen gebeurt dat en de files zijn wat langer maar het valt best mee
Omdat velen dan gewoon thuisblijven.

Citaat:
En bovendien is het argument simpelweg. Asfalteer die spoorlijnen zoals een tramlijn en gebruik ze als.parallele expreswegen voor expressbussen en expressvrachtveevoer te in het centrum. en het zal best wel aardig trafiek ontlasten. En gebruik het budget van drie,miljard voor de,sporen en investeer drie,miljard,in ons wegennetwerk zoals denhollanders,doen en je zult de,files,duidelijk zien smelten
"Den Hollanders" investeren aardig wat in Openbaar vervoer. En het asfalteren van spoorwegen is daar niet aan de orde. Als we deden zoals in Nederland dan lag er een spoorlijn parallel aan de grote ring rond Brussel.
En daar ontlast je inderdaad het verkeer mee.
Want gewoon meer wegen aanleggen lost het probleem niet op. We hebben nu meer wegen dan ooit, en meer files dan ooit. In de VS zijn ze dus nu ook volop in nieuwe spoorlijnen aan het investeren.

Citaat:
Het kan ook nu anders als je weet dat een snelweg met zes stroken ongeveer 60 miljoen per km kost of tien miljoen per lopende kilometer dat met 3 miljard je 300 km filestroken kunt bouwen. 300 km filestroken en shortcuts maakt de files dertig procent korter. Doe je die inspanning gespreid over vijf jaar arato van 600 miljoen per jaar zie je in een,legislatuur het verschil,in beleid
Filestroken maken de files korter uitgedrukt in meter, maar niet als je het in tijd uitdrukt. Als ergens op een bepaald punt maar 2000 autos per uur kunnen passeren, en er bieden zich 3000 autos aan, dan gaan je na een uur een file van 1000 autos hebben, die dus gemiddeld een half uur zullen aanschuiven. En dan maakt het niet uit of je 1. 2 of 100 rijstroken hebt.
Dat zie je ook in Nederland, waar men eerst de knooppunten aanpakt, en dan pas eventueel rijstroken bijlegt.

Citaat:
Nederland bouwt 900km rijstroken om files te bestrijden. Ik beschrijf hier nog niet eens een inspanning die een derde is van wat de Nederlanders investeren in wegenbouw...
Nederland bouwt ook spoorlijnen, en bouwt het spoorwegnet uit tot een landelijke metro. Nederland bouwt ook tramlijnen, en busbanen.

Er is geen enkel land in de wereld dat nog probeert verkeersproblemen enkel maar met meer wegen op te lossen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden