Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser
In dit voorbeeld was de auto slechts iets sneller dan de trein.
Dus het OV doet het zelfs in België best goed. Waarvan akte.
|
Tja wat een perceptie waarvoor je al een grote OV bril moet opzetten..., het OV doet het zelfs van grote stad tot grote stad duidelijk slechter dan de auto die zelfs een half uur fileverkeer had (wat zelfs te vermijden was).
(een kwartier op pakweg een uur rijtijd is voor mij duidelijk slechter, want 25 % ).
Citaat:
Maar het kan natuurlijk veel beter. Men had het Zuidstation in Gent nooit mogen afbreken. En met een goed voorstadsnetwerk (analoog aan de S-Bahn in Duitsland) zou het niet nodig zijn om een trage bus van Brussel Centraal naar de VRT te nemen...
|
Natuurlijk zou het wat beter kunnen, maar met de auto kan het natuurlijk ook nu al veel beter, men hoeft maar een alternatieve weg te nemen - een andere R0-afslag te nemen en men was zeker al 20 minuten sneller bij de VRT. In de 21 eeuw doet men dat gewoon via zijn gps-navigatie-toestel in de auto, of zelfs via de smartphone.
Citaat:
Er is dus ruimte voor verbetering, maar je ziet dat voor verplaatsingen van/naar Brussel het OV dus zeker al heel bruikbaar is.
|
Bruikbaar is een heel rekbaar begrip, als je elke dag een halfuur verspild met het OV weet je het wel.