Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter
Waar zie jij in artikel 12 de letterlijke verwijzing staan naar art 2 !
Het ganse artikel 12 spreekt steeds over betalingen die zijn opgehouden ?
Nergens zie ik in dit artikel de 2e voorwaarde staan namelijk schokking van krediet .Ik zie ook nergens in dit artikel de verwijzing naar artikel 2 !!
|
Waarom zou er een explicitiete verwijzing moeten zijn naar artikel 2? Ieder klein kind beseft dat het begrip 'faillissement' en 'staking van betaling' gelezen dient te worden in het licht van artikel 2... Maw, artikel 12 is het vervolg van een deel van artikel 2.
Niks ingewikkelds, 5 seconden opzoekingswerk, 5 seconden nadenken. 10 eurocent verdient. Mag ik jou mijn factuur doorsturen?
Citaat:
[b]waar cassatie dus in haar arrest zegt dat artikel 12 verwijst naar art 2 en er dus 2 voorwaarden zijn kan ik niet opmaken hoe zij er toekomt.
|
Dat is nu eenmaal het verschil tussen een klein kind en jij...
Citaat:
De gevolgtrekking is ook in tegenstrijd met het vervolg van art 12 dat zegt dat ingeval van frauduleuze ontbinding de datum mag gezet worden op de dag van het ontbindingsbesluit.
maar ingeval van ontbinding is er slechts 1 voorwaarde voldaan die dag ,namelijk staking van betaling NIET schokking van krediet !!
Het is deze controversie die ik maar al te graag gebruik als een curator de datum van staking van betaling wil terug plaatsen ,ik eis namelijk de 2 voorwaarden en niet 1 en hop we zijn vertrokken voor jaren procederen (tot in cassatie) en terwijl kan men niet art 17 ,18, OF 19 toepassen !
wel art 20 de pauliana ,dat is de reden waarom ik alles wil weten over pauliana .
Heb net een curator gehad die art 12 wilt toepassen , we zijn vertrokken tot 2022 -2025 voor dit pleit beslist is en dan moet hij nog beginnen aan zijn vordering op grond van artikel 17 of 18 .
|
Uiteraard, indien een van de twee voorwaarden voorzien in artikel 2 van de wet niet voorhanden is, is er van faillissement geen sprake, en is artikel 12 dan ook niet van toepassing.
Om zich tegen een faillissement te verzetten is het dan ook logisch dat er gekeken wordt naar het al dan niet vervullen van beide voorwaarden. Ontbinding is ook iets anders dan een faillissement.
Eenvoudige juridische logica, toegepast door alle betrokken advocaten, waarbij jij met absoluut niks nieuws afkomt. Behalve dat je het zo uitlegt dat een normale mens er niks van begrijpt, jijzelf ook niet trouwens. Dankzij mij weet je nu wel waarover het gaat!
Allé, twee minuten werk om de post te maken, ik geef het jou voor een prikje: 1 euro. Nog steeds hetzelfde facturatieadres?