Los bericht bekijken
Oud 5 december 2016, 03:28   #124
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
U draait de zaken keihard om.

Het overwicht van de troepen van het Warschau Pact was op gebied van troepen en conventionele bewapening zo groot dat ze enkel konden worden tegen gehouden door een nucleaire dreiging.

Dat komt ook tot uiting in de Navo doctrine uit die dagen. De Navo zou nooit een oorlog beginnen maar behield zich het recht voor om als eerste een kernwapen in te zetten.

En wat de 'oorlogsplannen' van die dagen voorstelden zou ik je die in bepaald detail kunnen uitleggen.

De Navo heeft NOOIT een aanvalsplan tegen de Soviet Unie gehad. Eigen kennis uit aard van mijn toenmalige functie

De Soviet Unie heeft ALTIJD een aanvalsplan tegen het westen gehad. Kennis verkregen van Tsjechische piloten die na de val van de muur opeens 'vrienden' werden.

Zo is de pravda, de waarheid.
Als de Sovjet Unie de VS zouden zijn binnengevallen en/of Europa, dan hadden ze de oorlog tegen de Amerikanen gewonnen !

NIET ANDERSOM:

Nml. de Sovjets werkten destijds ('60) met resistent EMP materiaal. Dit voordat de Amerikanen hun militair vernuft resistent hadden gemaakt tegen de vernietigende werking van een EMP.

Dus als Rusland destijds een paar kernbommen boven de atmosfeer van Amerika tot ontploffing hadden laten brengen; dan zou de Amerikaanse militaire apparatuur, jets, tanks, etc waardeloos zijn geworden. Rusland had met zijn EMP resistente wapens de VS kunnen bezetten.

Het had toendertijd gekund, maar het is niet gebeurd. Dit is voor mij het bewijs dat de Sovjet Unie er niet op uit was de Amerikanen te verslaan.
Frankenstein is offline