Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2017, 06:41   #11
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Rutten heeft 100 % gelijk. We betalen op beleggingsproducten reeds zeer veel belastingen. De beurstaks is reeds ettelijke malen verhoogd. De roerende voorheffing is op enkele jaren tijd van 15% uit de pan geswingd naar 30 %. Bovendien wordt de roerende voorheffing toegepast op het deel van de winst dat de vennootschap aan de aandeelhouders toekent. Op die winst werd door de vennootschap zelf reeds vennootschapsbelasting betaald. Wanneer je buitenlandse aandelen koopt betaal je zelfs twee maal roerende voorheffing op het dividend: eerst de roerende voorheffing van het land waar de vennootschap haar zetel heeft. Daarna wordt op wat overblijft nogmaals roerende voorheffing geheven door la Belgique. En nu zouden de Tsjeven (om de zure afgunst van hun ACW/beweging.net-zuil ter wille te zijn) nog eens dertig procent of meer belasting willen heffen op een eventuele meerwaarde wanneer je aandelen verkoopt.

N-VA zal héél zorgvuldig moeten nadenken over haar houding in deze kwestie. Als ze zich schaart achter een meerwaardetaks op aandelen zal ik evenzeer zorgvuldig moeten nadenken over mijn toekomstig stemgedrag.

Overigens met deze toespraak heeft Rutten zichzelf en haar partij klem gezet. Nu tóch nog akkoord gaan met dergelijke afgunst-taks zou voor OVLD niet alleen een zwaar gezichtsverlies betekenen maar bovendien een ware afgang met de eerstkomende verkiezingen.
VLD legt altijd een verband tussen meerwaardebelasting en ondernemerschap.

Dat vind ik onbetrouwbaar. Ik denk dat ze nog een extra vermogentaks voor de particuliere belegger wel zouden overwegen ..

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 17 januari 2017 om 06:44.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden