Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2017, 20:09   #352
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uiteraard.
"Nú gaan we écht schoon schip maken."



Citaat:

Dragen de sossen dan geen soberheid uit?
De bedragen liggen bijna in dezelfde range.

Waarom zouden we het niet mogen vergelijken?
Praat je hier over de broeders Jezuiëten of over politici ?

En Thys zijn riante wedde had en heeft niets te zien met een vergelijking voor een politicus die af en toe eens naar een RVB moet gaan.



Citaat:
Eerlijk gezegd niet. Maar iets zegt me dat voor bedragen in dezelfde range, een fulltime CEO van een groot postbedrijf méér aanspraak kan maken op die bedragen dan een iemand die her en der wat zetelt.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik weet niet waar je me wil van overtuigen hoor : de 2 zaken hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken.

Als men politiek de keuze maakt dat een overheidsbedrijf zijn topmanagement op de privé markt moet kunnen recruteren dan moeten ze ook de gangbare salarissen erbij nemen. Dat is een politieke keuze.
Thys was een topman, die gaat niet naar de post om daar een loon te krijgen dat minder bedraagt dan dat van zijn direct reports.
Die hele saga daarrond was belachelijk.
Eigenlijk is die gast het slachtoffer geworden van de controverse rond Didier Bellens, die met zijn houding ongeveer enkel nog vijanden had maar wel een miljonairsgage opstreek.


Citaat:
En voor de doorsnee N-VA'er mag zelfs een sos zoveel verdienen, maar dan moeten de sossen wel stoppen om hardwerkende veelverdieners te aanzien als prooien die kost wat kost gestroopt moeten worden.
Zouden we het niet beter terug hebben over het onderwerp ? Cumuls voor politiek mandatarissen en de verloning die daarbij past en mogelijk is.
Citaat:
De kiezers van N-VA en OVLD hebben niets tegen goedverdienende mensen indien de verloning goed besteed is.
Dat ligt voor de sossen wel wat anders, tenzij voor zichzelf.
Mooie slogan. Ik denk dan spontaan aan de nogal schlemielige gelaatsuitdrukking van Dany Pieters, toen die probeerde een uitleg te verzinnen tegenover de journalist waarom hij in stilte zijn ontslagvergoeding wou incasseren. Tot hij live, in prime time dan nog een telefoontje kreeg van zijn patron. En plots was Pieters akkoord om die jackpot te laten vallen... De graaier was met zijn fikken betrapt live op televisie en probeerde zich er nog uit te kletsen.

Dacht Pieters aan zijn kiezers ? Of aan zijn portefeuille ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden