Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2017, 12:45   #227
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bedankt. Duidelijke toelichting en je benadering graag gelezen. In zeer grote mate mee eens.
Alleen, een degelijke bestuurlijke entiteit in West Europese regios... da's macro-politiek en volgens mijn cynisch realistisch aanvoelen onmogelijk in de praktijk. Dat, ben ik bang, blijft een mooi maar niet te verwezenlijken ideaal.

Ik ken maar 1 regio waar dat ooit succesvol was (met vallen en opstaan) en waar ze ook het geluk hadden de tijd toen mee te hebben: het Singapore van Lee.
Maar daar moest men ook kunnen aanvaarden dat bepaalde regels aan iedereen werden opgelegd.
Plus moest je een strenge en toch door de bevolking gerespecteerde leidersfiguur zoals Lee Kuan Yew hebben die dat allemaal invoerde... zonder ten onder te gaan aan gangbare Malay corruptie.
Plus hij had de tijden mee: mede omdat de door hem gestuurde omwenteling plaatsvond voor de boom van de virtuele snelwegen en social media. Dat was dik meegenomen.
Groot probleem om zoiets te realiseren in 2017.
Mijn perso gevoel is dat het Westen en duidelijk West Europa dezelfde weg opgaat als het vervallende en decadente Romeinse Rijk destijds.
Dat was trouwens 1 van mijn redenen om het ginder begin deze eeuw af te bollen naar plaatsen die ik beter aanvoel, evenwel zonder in superlatieven te vervallen.
Ik blijf de dagelijkse actualiteit volgen en ik zie dat het niet goed is.
Spijtig maar mijn actuele levenskwaliteit consolideren is mij dierbaarder dan windmolens te bevechten zoals in het verhaal van Cervantes.

Jay-P. niet ongeduldig maar genietend van wat is.
Vluchten is natuurlijk altijd mogelijk,
maar hier blijven en zich inzetten voor Uw ideaal,
is volgens mij nog steeds beter voor Uw gemoed.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden