Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2017, 11:24   #51
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niets is absoluut, daarom moet er soms een rechter beslissen welk en wiens recht er nu primeert.

In deze heeft het Hof geoordeeld dat een bedrijf niet iemand mag discrimineren wegens het uiten van diens religie behalve als die persoon in contact komt met klanten.

Ik persoonlijk kan er me wel in vinden maar zou het ook niet erg gevonden hebben mocht er gezegd zijn dat een werkgever alle religieuze symbolen mag weigeren.

Met het omgekeerde, dat een bedrijf ook mensen die in contact komen met klanten niet mag verbieden religieuze symbolen te dragen, niet zou mogen ontslaan, had ik wel moeilijk gehad.

En hier beslist de rechter dat de Sharia in bepaalde gevallen boven een arbeidsreglement staat. In een seculiere staat is dat natuurlijk compleet onaanvaardbaar. Nu, ik geloof nooit dat dit vonnis overeind blijft.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 15 maart 2017 om 11:25.
fox is offline   Met citaat antwoorden