Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2017, 07:50   #1852
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Religie is dan ook geen theorie maar een doctrine.
Je bent met de oude religies in de war.

Mijn atoomtheorie is een drie-eenheid van filosofie, wetenschap en theologie en wel tot een totale cultuur als drie-eenheid van hemel, wereld en natuur.


Citaat:


Ik ben Christen op mijn manier. En waarom is het laatste des duivels?
De natuur is voor de mens het zondige ten opzichte van de Geest.
Dat is ook de betekenis van de zondeval.
Citaat:
Dat zeggen Jehova getuigen ook. Maar waarom? Omdat we van ons bewustzijn een zonde maakten? Daarom?
Niet het bewustzijn is de zonde (denk maar aan de 10 geboden als bewustzijn van goed en kwaad), maar het aardse genot: de drift en ook het egoïsme.
Met name de seksualiteit (de appel van Eva).
En het bewustzijn is alleen en ook zondig als ze dat aardse genot propageert.
Ik denk dat de Jehova's daar ook wel mee eens zullen zijn en niet veel waardering voor jouw seksleven zullen hebben.
Citaat:


Ik sta op de rand eerlijk uit de kast te komen. Uiteraard niet over mijn seksleven. Maar ik ga wel trouwen om in reine te komen.
Mooi: ik wens je veel succes en liefde en geluk met je toekomstige bruid.
Citaat:


Bij mij is het een kwestie van overstijgen Seksuele en spirituele ontwikkeling lopen volgens mij hand in hand.
Mooi, maar dat lijkt me niet in de sfeer van de Jehova's te zijn.
En ook niet in die van het christendom in het algemeen (die niet de seks, maar de liefde propageert).
Het past meer bij de Oosterse religies.
Citaat:
Het is door zo'n ritueel dat ik wederboren ben en de vrouw anders heb leren zien. Ik gun het jou ook toe want het is zeker geen hel. Het kan zich naar de hel vormen, maar ook dat is een kwestie van overstijgen.
Ik ben oud en bijna impotent en nee: het seksleven is voor mij voorbij en ik zit daar overigens helemaal niet mee.
Mijn geluk is en was die van de filosofie: de geest van het denken en begrijpen, die volgens mij hoger is dan de seks en het ware des mensen is: zich tot God te verheffen.

De genotzoekerij is iets van de moderne tijd, wat volgens mij de verkeerde weg is en samen met het kapitalisme tot de ondergang van deze wereld zal leiden.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden