Discussie: Creationisme
Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2017, 04:57   #84
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De wetenschap is dan ook interessant om te volgen. Religie, daar onthecht ik me van. Want doctrine is niet aan mij besteed. Het zegt me wel waarin ik geloof, onthechten. Maar de kernwaarde is eruit gehaald en ik kan het geheel niet in me opnemen zonder mezelf er in te verliezen. Ik ben al veel van mezelf verloren en als er een strijd gaande is, is het wel deze "ik" te herwinnen. De afbraak van mijn ego was goed, maar ik heb het terug opgebouwd op rotzooi. Politiek, religie en andere ideologie die mij in geheel niet dient. Dus in principe is er geen strijd, maar een uitdaging.

Niemand kan zonder God, want God is het voorrecht die alles bij elkaar houdt. Mensen denken dat ze zonder God leven, maar dat is een andere zaak.
De mensen kunnen best zonder de oude goden, die slechts fantasie zijn, maar de nieuwe goden, de microwezentjes dus, dat zal onmogelijk zijn daar zonder mee te leven.




Citaat:

Mooi.


Door deze niet meer te behagen. Mijn ideeën mogen dan wel veelal van cultuur komen. Meeste ideeën die ik opdeed komen uit het fenomeen dat ik me altijd verzet heb toch bepaalde waarden. Er is een deel uit onze cultuur weggenomen. We zijn gedomesticeerd en volgen een parcours dat niemands eigen belangen dient. Enkele politici in het verleden kwamen daar tegen op, maar zijn stuk per lik geliquideerd. Cultuur is een operatiesysteem.
Operaties komen alleen in het ziekenhuis voor.

Nee: cultuur is de totale werkelijkheid van ons bestaan in kunst en wetenschap, de wereld en zelfs het heelal is eigenlijk de cultuur de microwezentjes.
En de hoogste cultuur is de hemel, die in je eigen innerlijk kan vinden en ook in alle godsdiensten.

En je kunt wel menen daaraan te kunnen ontsnappen, maar dat is niet zo.
Je doet er braaf aan mee, ook al ben je het niet met alles eens, maar wie is dat wel?

Alleen mijn atoomtheorie komt ver boven deze bestaande cultuur op aarde uit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden