Los bericht bekijken
Oud 14 april 2017, 09:44   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Iedere nieuwe wagen vanaf 2018 zal verplicht een internet modem aan boord hebben, dat gezever van "alleen Tesla kan constant hun wagens monitoren" is dan ook voorbij.
Bron? En gaat men de hardware van die fossiele wagens dan ook online verbeteren door updates? Graag toch een bron.

Gaan die wagens ook een data-sharing functie hebben zoals Tesla zodat hun zelfrijdendheid en up to date wegenkaarten enz... permanent verbeterd worden zodat de ganse Tesla vloot daarvan profiteert? Graag toch een bron?

Ik citeer je alvast een bron uit eerste hand:
Citaat:
Vorige nacht heb ik de laatste OTA update (Versie 8.1) laten installeren door de Model X. Hierin zat een verbeterde autopilot voor hardware 2.0. Die Autopilot 2.0 deed het tot nu toe een pak slechter dan Autopilot 1.0.

Vandaag had ik de kans om dit eens te testen en het verschil is gigantisch. De vorige versie kon maximum 90 km/u op de snelweg en was in de praktijk daardoor alleen maar bruikbaar in de file. De huidige versie heeft deze maximum snelheid omhoog gebracht naar 130 km/u. Bovendien kan de nieuwe versie ook van rijstrook wisselen, hiervoor moet je enkel je knipperlicht gebruiken en het stuur even vastnemen.

Vandaag heb ik deze nieuwe autopilot getest en ik ben onder de indruk. Ik had hem ingeschakeld net voor de afrit van Kontich op de E19. Ik heb hem pas terug uitgezet aan de afrit Zoersel op de E34, dat is zo'n 30 �* 35 km rijden. Je moet de Antwerpse ring passeren en daar is het nu ook op zondag al aardig druk. Ik heb niet één keer moeten ingrijpen op dit hele traject! Wel vraagt de autopilot om de 3 minuten om het stuur even vast nemen. In bepaalde moeilijke situaties blijkt hij hier nog een keer extra om te vragen. Het valt op dat hij veel stabieler rijdt, de vorige versie bracht te veel kleine stuurcorrecties aan en ook de snelheid werd soms niet vloeiend geregeld. Dit is allemaal een stuk beter.
De autopilot kan nog een stuk beter maar hij is nu al bruikbaar geworden. Omdat ik ook "data-sharing" heb aangezet kunnen de gegevens die vergaard worden tijdens het rijden op autopilot door Tesla gebruikt worden om de autopilot nog te verbeteren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 april 2017 om 09:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden