Los bericht bekijken
Oud 17 april 2017, 14:32   #129
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Voor mijn part, iemand die dweept met de christelijke tradities, die tegen abortus en euthanasie is omdat hij zogezegd voor het leven is, tegelijk voor de doodstraf is en iemand die liever kerken ziet dan moskeeën, een dergelijk persoon zie ik niet als een vrijzinnige, ondanks dat hij zelf zegt het wel te zijn.

Men zou het gewoon behoudensgezind kunnen noemen maar als men het over staatsstructuren heeft is hij opeens niet behoudensgezind.
Goh, zou het kunnen dat een mens complex in elkaar zit? Zou het kunnen dat de meeste mensen niet überconsequent een bepaalde politieke lijn volgen of ideologie aanhangen?

Wat in elk geval duidelijk is, is dat je geen christen moet zijn om tegen abortus te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Betreffende het godsgeloof, zou het niet kunnen dat moslims eerder op hun god rekenen dan de katholieken? Dit zou de uitkomst volledig verklaren, een verklaring die de prof namelijk zelf geeft aan het feit dat het voor de PS 30% is. Ik kan me inderdaad inbeelden dat er niet veel moslims in het VB zitten.
Hangt er vanaf wat je als ''katholieken'' beschouwt. Zogenaamde ''cultuurkatholieken'' beschouw ik helemaal niet als christenen. Een christen gelooft in God en rekent op God, anders is het geen christen. Dus, nee wat mij betreft rekenen moslims niet eerder op God dan christenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Betreffende de prof, de resultaten van zijn onderzoek zijn wel heel gefragmenteerd. Hij weet goed genoeg welke antwoorden hij kan gebruiken om zijn punt te maken en welke hij achterwege moet laten. Men zou de volledige studie moeten zien om daarover te oordelen.

Zijn agenda is een betoog tegen de kosmopolieten waarvan er jammer genoeg een groot deel in de partij zitten die hij aanhangt. Het VB als niet katholiek afschilderen helpt hem daarbij omdat de linksen de opinies van de katholieken te gemakkelijk kunnen wegwuiven.
Heel ver gezocht. Klinkt als een complottheorie.

Is het werkelijk zo dat dat overdreven anti-katholicisme nog altijd meer vertegenwoordigd is bij zogezegde linkse partijen? Lijkt mij ondertussen, anno 2017, wel een algemeen verschijnsel (en dan vooral bij oudere mensen = 40'ers, 50'ers ..)

Heb je ondertussen al enig bewijs gevonden dat het VB of N-VA over een significante katholieke achterban beschikt?
mvd is offline   Met citaat antwoorden