Los bericht bekijken
Oud 24 april 2017, 00:54   #847
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat is een schitterende uitdrukking, vind ik, te vertalen door "geen probleem, mijnheer." Vanwaar komt dat in feite?
Mijn excuses, niet enkel omdat ik uw post nu pas ontdek, maar tevens omdat ik onachtzaam geweest ben : op een in mijn taal gestelde vriendelijke bedanking van een medeforummer (post 698) heb ik kort maar zonder veel nadenken evenzeer in mijn taal gereageerd.

Aldus heb ik afgeweken van één der vaste regels die ik hier sinds mijn allereerste deelname hanteer : op dit “Vlaams” Nederlandstalig forum nooit ofte nimmer iets in het Frans posten, want ik weet uit ervaring dat dit koren op de molen is van sommige Frankrijkhaters die in de waan verkeren dat de Franse taal en cultuur “hautain” zijn, en die dan meestal op één of andere manier hun xenofobe frustratie elders op het forum spuien, zoals bijvoorbeeld de onverlaat die het kennelijk niet kon laten om onmiskenbaar bewijs te leveren van zijn totaal gebrek aan opvoeding en menselijkheid door in een draad in het forumonderdeel “Economie” slechts enkele dagen na de dood van een politieman bij een terroristische actie in Parijs zonder enige aanleiding of reden de draak te steken met de Franse politie.

Ik gaf inmiddels op uw vraag vanzelfsprekend graag antwoord, zij het niet hier maar per persoonlijk bericht.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 april 2017 om 00:55.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden