Los bericht bekijken
Oud 24 april 2017, 07:45   #858
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Definitieve resultaten :

1- Emmanuel Macron - - 23,75%
2- Marine Le Pen - Front national - 21,53%
3- François Fillon - Les Républicains - 19,91%
4- Jean-Luc Mélenchon - La France insoumise : 19,64%

bron : http://www.lefigaro.fr/elections/pre...lon.php#051225

Het was een boeiende strijd, onder bijzondere omstandigheden en met een uitslag die enkele maanden geleden onwaarschijnlijk leek. Fillon leek toen de beste kaarten in handen te hebben. Persoonlijk vind ik dat hij met 19,91% nog steeds een zeer hoog resultaat haalde.
Macron haalde het, met een ruime marge op Le Pen en dat is een heel mooie indicatie dat ondanks het uitmelken van het veiligheidsthema door FN, dat zij structureel niet boven de 20% van het electoraat geraken. Men kan dan pessimist zijn en zeggen : 1 op 5 van de fransen zijn uiterst rechts. Of men kan positief denken en zeggen : 4 op 5 van de fransen zijn democraat.

Bij de republikeinen roept men al op om in de 2e ronde op Macron te stemmen, of anders uitgedrukt : tegen Le Pen. Ontgoochelend is dat roeptoeter Mélenchon dat vooralsnog weigert te doen.
Uiteindelijk zal Macron kunnen rekenen op de steun van quasi alle democraten, en dan kan hij Le Pen vernietigen in de 2e ronde.
Da's straf geschreven Panda. Alsof ze allemaal op Marine zouden stemmen mocht Mélenchon het hen zeggen.
Zalt gaan ja? Het idee alleen al!

Het leukste blijft voor mij de uitslag van de Partaai van diene Hollander.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 april 2017 om 07:46.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden