Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2017, 16:30   #40317
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De katholieke migranten ten waren niet welkom volgens Morelli. Daarover ging het. En daar heeft ze gelijk in.

Maar zelfs andere Vlaamse migranten waren niet altijd welkom in het noorden.. En zeker niet de armere Vlaamse vluchtelingen. Net zoals in onze tijd. Xenofobie bestond toen zeker ook en die was minstens even groot. En uw 'nauwe band' met het noorden was dan ver te zoeken.

Het wordt eens tijd dat u beseft dat het niet is omdat groep mensen een taal spreken die verwant is aan de taal van een andere groep, dat er daardoor automatisch een 'nauwe band' ontstaat of is tussen de twee groepen.
Nogmaals, katholieke Noord Nederlanders waren ook niet echt welkom in het noorden. Tot aan de 20e eeuw.

Ik heb nooit gezegd dat er altijd een nauwe band is tussen mensen die dezelfde taal spreken. Ik heb wel gezegd dat er een band is, ik zeg alleen niet in welke mate, dat doet u dus wel. Dat is gericht op de persoon en heeft met gevoel te maken. Daar laat ik mij niet over uit.

Nauwe banden kan ik persoonlijk ook hebben met mensen die een andere taal spreken zoals Duits of Engels.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 juni 2017 om 16:39.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden