Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2017, 13:21   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat is hoogst uitzonderlijk dat ze dat doen en dergelijke 'faithless electors' hebben nog nooit de uitslag van een presidentsverkiezing beïnvloed.
Kortom Amerikanen kiezen in de praktijk wel degelijk rechtstreeks hun president.
Uw zielige poging tot mist spuiten faalt hopeloos, Attila.
Tot de dag dat de kiesmannnen effectief voor iemand anders stemmen. Het is dan ook de basis van het heel systeem.

Dat dankzij dat systeem kandidaten die minder stemmen halen, toch winnen, zal ik terzijde laten.


Citaat:
Ah, dus toch niet door het volk.
Net als Trump.

Citaat:
Je hebt basically 3 soorten mensen: Mensen die de EU geen fuck interesseert, mensen die de EU haten en tenslotte mensen die eraan verdienen.
En?
Je hebt in de VS 3 soorten mensen: mensen die de centrale overheid geen fuck interesseert, mensen die de centrale overheid haten, en tenslotte mensen die eraan verdienen.

Citaat:
Inderdaad, moderne democratie is bullshit.
Maar als het toch 'democratisch' moet zijn Trump en Poetin het beste wat we hebben.
Elke normale, gezonde man heeft een diepe, fundamentele afkeer van het moderne concept democratie (1 mensachtig wezen = 1 stem), en ik ben ervan overtuigd dat Trump en Poetin diep vanbinnen die afkeer ook hebben.
Ik durf te vermoeden dat zij eerder naar Sparta neigen. Athene was trouwens gebaseerd op 1 man = 1 stem.
Ik laat het homo-gehalte achterwege.

Citaat:
Als ik uw (((academische geschiedenisslessen))) nodig heb zal ik erom vragen.
Ik geef jou dan ook geen geschiedenisles, heb je dat nog niet opgemerkt?
Ik weet wel dat kennis gevaarlijk is, het zet aan tot nadenken.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden