Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2017, 16:22   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Twee letters op een ID-kaart veranderen niks aan mijn identiteit en aan mijn manier van zijn, denken en doen. Trouwens, ik beschik over een (eigenlijk twee) Franstalig universitair diploma, ben dus administratief als Franstalige beschouwd op het werk, maar, omdat ik over een attest beschik van wettelijke tweetaligheid, kan ik naar probleemloos overschakelen naar het Nederlandstalig kader, waar ik dan als Nederlandstalige beschouwd zal worden.

Maar ik begrijp dat zoiets voor obsessionele, monoidentitaire, paranoïde, emotionele, niet-rationele, steeds beoordelende, systematisch naar vijanden zoekende Vlaams-nationalisten, onbegrijpelijk is, waardoor zij de grootste zever gaan vertellen door het in hun ideologische wereldbeeld tevergeefs trachten op te nemen.
Jouw uitleg zijn doekjes voor het bloeden. Ze hebben jou een franstalige identiteitskaart gegeven op de gemeente omdat jij daar helemaal mee akkoord ging. Een Nederlandstalige ID-kaart had jou volstrekt niet belet om, net zoals nu, een franstalig diploma te hebben. Maar je had het liever anders. M.a.w. je bent de facto een tot de franstaligheid bekeerde Vlaming.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is in ieder geval duidelijk dat je afkomstig bent uit een uitstervend kringetje in Vlaanderen waar men nog steeds gelooft dat behoren tot "la francité" een soort upgrading is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden