Los bericht bekijken
Oud 15 August 2017, 20:08   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat maakt de houding van het Antwerps stadsbestuur minder hypocriet?
Waarom zou hun houding hypocriet zijn? Antwerpen zonder havenschepen of wat wil je?

Heb je een betere oplossing om te voldoen aan de opgelegde NOx- en PM- normen van de Europese commissie?
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...-Brussel.dhtml

Noem me een havenstad met een LEZ zone die zijn dieselschepen reglementeert, of wat is de bedoeling van je posten?

Maak nu eens een punt, en zeg nu eens wat Antwerpen met zijn havenschepen en ander dieselvervoer moet doen, daarmee ze volgens jouw mening niet hypocriet zijn. Ga je er de huisverwarming met stookolieketels ook nog bijnemen?

Zeggen dat het Antwerps stadsbestuur hypocriet is kan iedereen, maar dan moet je er ook bijzeggen dat alle LEZ-zones in de wereld hypocriet zijn. Je zal altijd wel iets vinden wat ergens fossiele brandstof verbrand en niet geband of gereglementeerd wordt in een stad met een LEZ. Dat is helemaal niet moeilijk. De meeste steden hebben ook een luchthaven, die vliegtuigen vervuilen ook veel bij het opstarten.

Duitsland heeft bvb 55 LEZ-zones, ene is groter dan een Belgische provincie...
http://www.umweltbundesamt.de/themen...and#textpart-1

Geen enkele stad met schepen verbiedt zijn (binnenlands) schepenverkeer, Bremen heeft ook grotere schepen.
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 15 August 2017 om 20:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden