Los bericht bekijken
Oud 22 september 2017, 10:43   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.896
Standaard

Ik merk zo tussen de fijne lijntjes door dat er nog steeds véél mensen zijn die een 'drankprobleem' zwaar onderschatten.

Laat mij met deze ook schrijven dat mocht iemand een drankprobleem hebben er maar 1 persoon is die u daarbij kan helpen en dat bent u zelf in dat geval.

Laat het u niet wijsmaken van naar AA's en Al-Anons te lopen daar de meeste mensen die een 'drankprobleem' hebben er echt op dat ogenblik geen boodschap aan hebben aan de verhalen van anderen.

U moet uzelf in dat geval tot orde roepen.

Ergens is een 'drankprobleem' een schuilhoekje in de zin van, de wereld niet met open ogen te durven aanschouwen.

Toch is die 'drankduivel' er ééntje die zeker niet onderschat mag worden daar je er uw leven volledig met kan kwijt geraken, familie, vrienden, collega's die u links laten en zo meer.

Ik hoop, voor hem en zijn naasten, dat Ludo er het hoofd aan kan bieden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2017 om 10:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden