Los bericht bekijken
Oud 27 september 2017, 10:43   #82
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

[quote=vanderzapig;8535092]


Wat was er gebeurd?



[quote]Hetgeen superpanda je gezegd heeft is onvolledig. Wat meer uitleg. De gemeenteraadsverkiezingen van 2006 kwamen er aan. Het toenmalig bestuur van de N-VA (ik was toen secretaris) had het plan opgevat een gezamenlijke lijst in te dienen bestaande uit N-VA'ers, VB'ers en onafhankelijken.

Vooraf had ik met de hulp van andere nationalisten een "charter voor Vlaams-nationale eenheid" geschreven. Mensen die geïnteresseerd waren konden dit downloaden, voor akkoord tekenen en aan mij bezorgen. Een hele bedoening maar we zagen geen andere oplossing. Ook BDW kreeg een exemplaar opgestuurd. Hij stuurde me een mail met de bemerking dat hij zich niet wou uitspreken de inhoud maar het initiatief keurde hij af. Van mijn kant liet ik me niet imponeren door BDW en we hebben natuurlijk doorgezet. De voorzitter was van alles op de hoogte en ik was er toen al van overtuigd dat we buitengezet gingen worden.

Na een hoorzitting op het partijhoofdkwartier (de beslissing was toen al gevallen) kregen we (de voorzitter, ikzelf en een ander bestuurslid) een aangetekende brief, ondertekend door Marc Demesmaeker, waarin de schorsing aangekondigd werd en we ook het verbod kregen op enige wijze gebruik te maken van het N-VA logo.

Inmiddels kreeg ik meer dan duizend reactie's op mijn oproep. Indien het charter uitgebreid was tot alle Vlamingen zouden er veel meer geweest zijn liet de Vlaamse Volksbeweging me weten maar nu konden ze me niet steunen. Ik was wel geschorst maar men was vergeten me te schrappen uit de adressenlijst van de N-VA-info die ik tot heden nog ontvang vie mail. Om die reden las ik een mededeling van BDW dat de N-VA-leden onder geen enkel geding mochten meewerken aan ons initiatief. De reactie's die ik ontving bewezen de invloed van BDW. Ruim 500 VB'ers en 500 onafhankelijken tekenden. Slechts een paar N-VA'ers legden het verbod van BDW naast zich neer en ook een paar CD&V'ers tekenden. Hoe wist ik dat? Op het charter stond er een kolom voor het invullen van de partij die hun voorkeur wegdroeg.

Alles wat ik hier geschreven heb kan bevestigd worden door mijn vriendin Knuppel die meegewerkt heeft met mijn initiatief. De andere Vlaams-nationalisten zijn niet meer aktief op het forum.
robert t is offline   Met citaat antwoorden