Los bericht bekijken
Oud 1 november 2017, 20:47   #9
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bij de VRT noemen ze het een "laffe aanslag". Ik weet niet wat er laf aan is. Die man gelooft ergens in en rijdt dan met een wagen een menigte in. Ik zou het niet kunnen. Volgens mij is het westen laf. We kunnen ons niet meer verzetten. Of toch niet op de juiste manier. Bommen droppen op het midden oosten. Dat is laf. En het helpt niets. Alle extremistische, fundamentalistische moslims buiten bonjouren en de kleine crimineeltjes, die ze als pionnen gebruiken mee, dat zou pas moedig zijn maar ja ...
Inderdaad, die man gelooft ergens in, maar toch is het laf dat hij via kansloze willekeurige slachtoffers zijn eigen heil wil forceren. Hij gelooft dat zijn zonden door Allah vergeven worden en dat hij als een held en martelaar in het paradijs zal worden ontvangen omdat hij omgekomen zou zijn bij deze geloofsdaad. Hij dreigde de politie met nepwapens; in de verwachting zelf gedood te worden. Deze zelfzuchtige en moreel zieke verwachting steunt op een bepaalde lezing van de koran en de Hadith.

In DWDD van vandaag werd dit nog eens goed uitgelegd op tv: het probleem is de laffe zelfzuchtige en liefdeloze extremistische verlossingstheologie van de islam. Het ontbreekt de meeste moslims aan een zelf ontwikkeld moreel kompas, aan empathie, naastenliefde, humaniteit, medemenselijkheid. Het wordt ze verboden om een gevoel voor goed en kwaad te ontwikkelen omdat alleen Allah daar kennis over heeft en over oordeelt. Zulke desperate moslims zijn de grootste lafaards die de mensheid ooit heeft gekend. Hun extremistische verlossingstheologie moet worden bestreden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden