Los bericht bekijken
Oud 5 december 2017, 08:59   #266
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Tjah, stel dat ik prins zou geweest zijn, en al vroeg in mijn leven laat ik al blijken dat ik niet graag mijn vader zou opvolgen en de wet dien toe te passen, wordt ik verplicht dat wel te doen.

Ik heb geen broers, wel zussen maar alleen mannelijke opvolging is mogelijk volgens de wet, kan ik niet ontlopen, dus ga ik de wet toch nog eens opnieuw goed nakijken/lezen, en daar staat toch nog een mogelijkheid dat ik afstand kan doen van mijn titel na de troonsbestijging maar heb geen vrouw en kinderen die mij mogen opvolgen.
Das klote, ik ben al koning zonder vrouw en kinderen....mijn ouders wisten al dat ik niet in de wieg was gelegd om koning te worden, maar door de wet er wel toe gedwongen omdat mijn vader mij perse op de troon wou, wat nu ?

Zijn mijn rechten dan geschonden omdat mij wel de nodige protocollaire regels zijn bijgebracht en aanverwante studies moest volgen om koning te kunnen worden, neen, om koning te worden heb je alleen opvolging nodig dat wil zeggen dat je gezin en vrouw hebt voordat je vader die koning is om 1 of andere reden troonsafstand doet, ik zijn zoon ben, in het kort ik kan geen afstand doen van mijn titel tenzij ik de troon aanvaard, en dan heb nog een extra probleem, dat 1 van mijn neven de troon zou kunnen bestijgen vermits mijn zus volgens de wet geen troon mag betreden...

Dat is zo wat het relaas van laurent, en weet in zijn situatie niet wat hij moet doen mocht hij geschonden zijn in zijn rechten, hij enkel als optie afstand kan doen van zijn titel en dotatie en eventuele functies die hij als prins voorzit of uitvoert opgeeft, om te kunnen doen wat al heel vroeg bekend was...een patstelling, en hoe gaat zijn familie dan reageren en hoe gaat de publieke opinie reageren, dit zijn vragen die impact hebben op dat "afstand doen van titel en functie" ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 december 2017 om 09:01.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden