Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2018, 03:06   #40695
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Mijn ervaringen van 50 jaar geleden komen nog altijd overeen met die van vandaag! Toen zeiden ze het al, hier in mijn streek:"Pas op voor 'n Ollander. Als hij u niet gekloot heeft dan betekent dat enkel dat hij het vergeten is!" Ik weet nog zo van ene, nog voor de tijd dat er containerparken waren. Hij kwam kijken of wij geen "oud ijzer" liggen hadden. Vanzelfsprekend hadden we dat want het afgedankte ijzer werd maar sporadisch opgehaald bij de mensen door occasionele opkopers van oud ijzer. En, wat deed die opkoper? Hij laadde de mooiste stukken oud ijzer in zijn camion en toen zei hij tegen ons dat zijn camion vol lag en dat hij later ging terugkomen om de rest op te halen. We hebben hem nooit meer weergezien! We bleven daar dus zitten met de prullen! Ook zonder dat hij ons vergoed had voor de stukken die hij wel had meegenomen!
En kijk, daar hebben we het weer: één Nederlander die er volgens u de kantjes van af loopt (in de veronderstelling dat uw verhaaltje enig waarheidsgehalte heeft), en onmiddellijk deugt geen enkele Nederlander.

Onversneden Ollanderhaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden