Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2018, 03:15   #40698
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Nederlanders denken gewoon op een andere manier dan Vlamingen en dat gaat tot moeilijkheden leiden. Wij hebben niets gemeenschappelijks meer. In mijn streek gebeurt het vaak dat Nederlanders werk hebben op Vlaamse grond, en het omgekeerde geldt ook. Mijn eigen broer heeft heel zijn leven in Nederland gewerkt. Een mens voelt het meteen als ge onderling met mekaar werkt: we passen niet bij mekaar!! Met streekgenoten uit het grensgebied valt het nog mee maar met mensen, dieper uit Nederland, ontstaan er altijd meningsverschillen. Ik heb het nog niet anders geweten.
Ik durf wedden dat u geen enkel voorbeeld kunt geven van dat "anders denken".

In tegenstelling tot u heb ik heel goede ervaringen met Nederlanders. Ik kom ook heel graag in Nederland, heb er goede contacten met traditionele katholieken maar ook met bijbelvaste protestanten. Stuk voor stuk aangename mensen die ik in mijn hart koester.

Als het bij u steeds tot meningsverschillen leidt, moet u toch eens aan introspectie doen. Ik denk dat het probleem echt wel bij u ligt, en niet bij de doorsnee Nederlander met wie u in contact komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden