Los bericht bekijken
Oud 23 november 2018, 10:32   #20597
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je antwoord natuurlijk niet op mijn basisbezwaar omdat je dat niet kan. Eenzijdig onafhankelijkheid uitroepen zonder een meerderheid van de Catalanen achter je te hebben is politiek avonturisme.

Er is nooit een meerderheid geweest onder de Catalanen voor de onafhankelijkheid, en die zal er vermoedelijk ook nooit zijn.

Hoewel ik het met het verbod op een referendum in die grondwet niet eens ben, aanvaard ik in de bovengenoemde
constellatie wél dat het een criminele daad was de Spaanse grondwet te overtreden door een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring. Waarvoor ze dienen gestraft te worden. (Maar niet onder de verpletterende fameuze overkill van de foute 'rebellie' beschuldiging).

Als ze de meerderheid van de Catalanen achter zich hadden gehad, zou ik ze zeker niet als 'onverantwoordelijke politieke avonturiers' bestempelen.
hoeveel gebrek aan democratische ingesteldheid kan je hebben?

Madrid treed compleet buiten proportie gewelddadig op tegen een referendum, en toch nadien maar blijven beweren en zelfs de Catalanen blijven voor de voeten gooien dat er geen 'meerderheid van de Catalanen' voor onafhankelijkheid ZOU zijn ...

pervers gewoon.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden