Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2005, 09:23   #161
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ĵij verdedigt steevast de stelling dat de vertegenwoordigende democratie eigenlijk geen democratie is omdat diegenen die men kiest "leiden" ipv. te "volgen". Je stelling is in feite dat grote delen van de bevolking eigenlijk zelf wil "leiden" en bijgevolg zonder
een beroep op vertegenwoordigers te doen het wetgevend werk zelf in handen zou willen nemen.
Je hebt er geen naam boven gezet. Als het echter een reactie is op mijn opmerkingen blijkt duidelijk dat je nog niet eens de moeite genomen hebt om mijn link te bekijken.
Ik ben duidelijk voorstander van een parlement. Alleen wil ik er een blijvende controle over kunnen uitoefenen. Het BROV is geen regeringssysteem maar een controle systeem. Het BROV moet er voor zorgen dat VOLKSVERTEGENWOORDIGERS (en dus geen partijvertegenwoordigers) hun werk doen in funktie van de noden van de bevolking en niet in funktie van de noden van zichzelve of, zoals nu, in funktie van hun partijfinanciers.
Op dit ogenblik heb je als bevolking geen enkele controle over het bestuur van dit land. Iets waar uiteraard gretig misbruik word van gemaakt.
Hoe zou je zelf zijn wanneer ik je mijn bankkaart, inclusief codenummer, zou geven en je voor 4 jaar de volledige volmacht zou geven. Tegelijk geef ik je de schriftelijke verzekering dat ik, wat er ook gebeurd, je nooit voor de rechter ter verantwoording kan roepen. Moet ik er een tekeningetje bijmaken?
Nog eentje. Wanneer ga jij de snelheidsbeperkingen naleven. Wanneer je weet dat er geen controle gebeurd of wanneer je weet dat de pakkans 95% is?

En je hebt gelijk als je zegt dat het BROV alleen kan ingevoerd worden door de oprichting van een nieuwe partij die als enig punt het invoeren van het BROV heeft. De bestaande partijen zulleen nooit het BROV invoeren omdat dit tegelijk het einde van hun partij betekend. Gisternavond nog zo'n huichelachtige VLDer gehoord die beweert dat zij voorstander zijn van directe democratie. Zij zijn ondertussen al aan hun tweede legistatuur, Heb jij iets van die directe democratie gemerkt. Let wel op er zijn voldoende partijen die het BROV in hun partijprogramma hebben staan om het probleemloos in het parlement goedgekeurd te krijgen. Maar de praktijk!!!!!!!!!!!!
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011

Laatst gewijzigd door Bece : 25 januari 2005 om 09:35.
Bece is offline   Met citaat antwoorden