Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2019, 10:23   #1854
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht


In geval van onvoorziene ernstige moeilijkheden in het buitenland, kunnen de Belgen hulp vragen aan de ambassades en consulaten van België. Consulaire bijstand wordt uitsluitend verleend aan landgenoten die tevergeefs de hulp ingeroepen hebben van de bevoegde plaatselijke overheid (lokale politie) of dienstverlenende (privé) maatschappijen (bank, reisverzekeringagentschap), en zich enkel nog tot een Belgische diplomatieke of consulaire post kunnen wenden. Aan deze bijstand wordt een einde gesteld zodra de reizigers op eigen krachten verder kunnen.


https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...iezen/thailand

Ook wordt op de website van de diplomatische betrekkingen voor Thailand geadviseerd je reis op voorhand te registreren via travellersonline.diplomatie.be.

De consulaire bijstand via de ambassade is juist voor het geval als je problemen hebt met de lokale autoriteiten.

Jouw advies om geen melding te doen bij de autoriteiten in dergelijke casus druist in tegen de richtlijnen van de diplomatie.

Bij mijn weten ging het reisje ook enkel naar Bankok, en niet naar afgeraden gebieden.
Het incident was "opgelost", en Geybels was net verkozen als parlementair.
Door naar de ambassade te gaan kreeg het verhaal een staartje. (alhoewel ik ook gehoord heb dat ze zou gebeld hebben met de fractievoorzitter)
Als die 2 daar enkel met nauwe vrienden over gesproken zouden hebben zou noch de media noch de NVA daar ooit iets van geweten hebben, en dan was Geybels misschien nog steeds parlementair. Ze mag dan dokter zijn, toch een beetje blond, als alles dat ik gelezen heb klopt.

Zelf heb ik enkel de ambassade (eigenlijk het consulaat) nodig gehad tot nu toe voor een nieuw paspoort of Belgische nationaliteit voor mij of mijn kroost. Hopelijk blijft dit zo.

Ik val hen niet lastig met zulke zever.

Sommige van de mensen in het programma "ambassade" ken ik persoonlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden