Discussie: China is Asshole
Los bericht bekijken
Oud 13 april 2020, 16:18   #44
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Herinner u dat in een beginne gezegd werd dat China tijdig en diepgaand reageerde op de crisis. Dat werd dan onnodig geacht door het Westen en de Lockdown maatregelen die China nam werden dictatoriaal genoemd. Wij zouden zoiets nooit doen. Uiteindelijk bleek dat we ons vergist hadden.

Nu speelt men het omgekeerd deuntje. Namelijk dat China niet tijdig reageerde en loog. De WHO die de chinese maatregelen wel toejuichte dient daarvoor echter verketterd te worden. Dat zie je Trump nu al doen.

Wat China ook doet dus. Het zal nooit goed zijn en ingepast worden in de economische oorlog tegen China. Het zou me niet verwonderen dat die economische oorlog grotere schade aan onze economie zal toebrengen dan het virus zelf. Dit alles ter eer en glorie van de imperiale dromen van de 'exceptional nation' van over de oceaan.

Als ik zie hoe de feiten nu verdraaid worden om de wereld te pogen opzetten tegen China (ondertussen dat men wel vecht voor chinese mondmaskers) in plaats van samen te werken een virus te bestrijden dat geen onderscheid maakt tussen naties of ideologieën, ben ik teleurgesteld. Kan men de oorlogsbijl dan zelfs nu niet even begraven?

Mensen riskeren hun leven om anderen te helpen dit virus te overwinnen. Hoe amateuristisch en achter de feiten d de Belgische (Europese) aanpak ook geweest is, er is ook een lovenswaardige houding te merken om de mens boven de economie te plaatsen. Helaas zijn er ook anderen, voor wie zo'n virus niet vlug genoeg 'weaponised' kan worden in hun streven naar macht en verlangen naar buit. Ze maken van de gelegenheid gebruik om haat te verspreiden en schuwen daarbij de leugen niet. Pompeo gar het lachend toe toen hij zei "We lie, we steal, we cheat". "We kill" vergat deze door het imperiale virus geïnfecteerde erbij te zeggen.

Ik hoop dat Europa beide virussen kan overwinnen. Als ik deze draad lees besef ik dat er nog werk aan de winkel is.
Sorry maar dat is net wat China gedaan heeft. Ze hebben het virus laten woekeren om er uiteindelijk economisch voordeel uit te halen. Ze hebben gewacht tot ze het handelsakkoord met Amerika hadden getekend (15 januari). Op 10 januari had het WHO zelfs nog geen reisbeperkingen aangekondigd naar China. https://www.who.int/news-room/articl...virus-in-china terwijl patient 0 op 17 november zou besmet geweest zijn. China heeft btw ook de gegevens niet vrij van patient 0 wat het vinden van een geneesmiddel bemoeilijkt.
blub is offline   Met citaat antwoorden