Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2005, 10:12   #12
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Volgens mij is de dader iemand die ergens een link heeft ofwel met die vrouw, ofwel met het bedrijf. Het kan bijna niet anders dat hij het bedrijf kent. Dit lijkt toch heel sterk op een persoonlijke vete. De dader kon immers niet weten dat er zoveel media aandacht ging zijn. Wie migranten echt de stuipen op het lijf wil jagen kiest beter een bekend figuur als doelwit, om zoveel mogelijk publiciteit te krijgen.

Dit neemt niet weg dat er ook racisme bij te pas komt. Dat is heel waarschijnlijk het geval. Maar voor mij gaat het hier eerst en vooral om wraak of jaloezie.

Ik denk niet dat dit een links complot is om rechts in een slecht daglicht te plaatsten. Indien dat debedoeling zou zijn geweest, dan had de dader een doelwit gekozen die gegarandeert de aandacht van de media trekt. Door Remmery te kiezen als doelwit was die kans toch bijzonder klein. Lang niet iedereen stapt naar de journalisten als hij een dreigbrief krijgt. En lang niet alle dreigbrieven halen de voorpagina.

Het kan natuurlijk dat we met een gestoorde ziel te doen hebben. Niet zo heel lang geleden heeft een vrouw in Franklrijk een heel verhaal gesponnen over een racistische aanranding door maghrebijnen en zwarten in een Franse pendeltrein. De media wierp zich op het voorval maar uiteindelijk bleek dat de vrouw alles had uitgevonden, en ze wist zelfs niet te zeggen waarom.
Kaal is offline