Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2022, 10:00   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Noorwegen maakt zich stinkend rijk door het embargo tegen het Russisch gas. Noorwegen is geen lid van de Europese uni en doet dus eigenlijk wat ze wilt i.v.m. de gasprijzen. Geen lid van de Europese uni maar wel van het schengengebied. Europa kan dus geen druk zetten op Noorwegen om de gasprijs te milderen, terwijl Noorwegen wel gebruik kan maken van de vrijhandelsovereenkomst binnen Europa. Tot nu toe hield Noorwegen zich wel aan alles wat Europ voorstelden, maar ik vrees dat ze nu hun eigen kaart trekken.
In het eerste kwartaal maakte Noorwegen ongeveer 11 miljard meer winst dan hetzelfde kwartaal verleden jaar.
Ik vind dat op z'n minst laakbaar.

Er gaan stemmen (Polen) op dat Noorwegen die extra winsten aan Oekraïne moet schenken, maar ook hier vind ik dat Noorwegen zich eerder moet opstellen als een Europese bondgenoot en onze factuur moet milderen.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...0bbb409ab4ddf4
Leve Noorwegen!
Intelligente met beide voeten op aarde levende mensen over 't algemeen. Voorspoedige maatschappij met Nordic Capitalism binnen een beleid met een overheid die haar verstand gebruikt en met dus een stevige spaarpot. Het is één der beter leefbare landen in 't noorden van Europa.
Het weinige wat me tegenvalt als leefoord is de gemiddelde temperatuur en het lichtverschil dag/nacht, vergeleken met streken korter bij de equator.

@ reservespeler:
Respecteren van bestaande akkoorden met de E.U. is vanzelfsprekend. Voor het overige moeten ze gewoon niks.
Maar ik begrijp je chagrijn en ruik de afgunst tot 9.000 clicks ver!
Voor de liefhebbers: in een Noorwegens economisch systeem zou zowat elk land van de E.U. een dikke buis oplopen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 mei 2022 om 10:15.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden