Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2010, 13:43   #78
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik verwijt de PVDA persoonlijk niets , ik verwijt heel de opdeling .... net zo goed de mensen van spa-rood , je kan veel sneller resultaten boeken en nog meer leden krijgen door een coalitie. Het lijkt mij meer op een machtsstrijd onder links dan een strijd voor de atbeider .... btw ik heb pvda en spa rood gekozen vorige week en zal dit blijven doen ondanks al dit .
Wat spa-rood betreft, gaat het toch om nog om een ander verhaal. Vonk en de andere aanhangers van sp.a-rood geloven niet dat het mogelijk is om naast en buiten de sp.a een linkse massapartij op te bouwen. Zij streven dan ook niet naar een electorale eenheid met de groepen links van de sp.a, zij roepen wel op om waar Erik De Bruyn opkwam, geen andere lijst in te dienen in de hoop dat erik dan verkozen zou worden. De PvdA gelooft dat het uitzichtloos is om te proberen de sp.a te heroveren. Jef Sleekxs heeft dat geprobeerd, de sp.a rood stelt eigenlijk ampre iets voor (op een nationale conferentie in Mechelen kwam nog geen 100 man opdagen, tja...) en met een paar mensen op onverkiesbare plaatsen doe je maar één ding: stemmen aandragen voor de leiding die enkel naar rechts kijkt.
De oproepen tot linkse eenheid komen uit een andere hoek, vooral van LSP en Cap en ik had je, blijkbaar ten onrechte, in die hoek geplaatst. De Sap, met wie de PvdA in het verleden een kat en hond verhouding had, heeft nu gekozen voor een andere aanpak: ze zijn met eigen kandidaten op de PvdA lijsten gaan staan: volgens mij biedt het electoraal weinig meerwaarde maar het heeft geen van beide partijen veel energie gekost om zo samen te werken en we kunnen zo maar naar elkaar toegroeien, dus ik denk dat dat zeker positief was. Maar wat sp.a-rood betreft lijkt me elke vorm van electorale samenwerking compleet uitgesloten zolang die binnen de sp.a blijven: In elk geval: in de afdeling waar ik zit, zitten heel wat voormalige sp.aleden die compleet ontgoocheld zijn zowel in het beleid als in het totaal gebrek aan interne democratie van de sp.a. Als de PvdA zou oproepen om op de sp.a te stemmen dan kan je dezelfde dag nog de afdeling waar ik inzit opdoeken, dat geef ik je op een briefje en ik ben ervan overtuigd dat dat in vele andere basisgroepen ook het geval is. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat sp.a rood campagne zal gaan voeren voor een pvdAkandidaat: die worden dan niet door de basis maar door de leiding aan de deur gezet.
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden