Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2017, 15:12   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Dit is wat staatssecretaris Francken erover zegt.

http://www.hln.be/hln/nl/39906/Aansl...echtlust.dhtml

Citaat:
Terwijl regeringsleiders van over de hele wereld hun steun en medeleven betuigen, kiest staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken voor een andere aanpak. In een Facebook-post zegt hij dat hij "geen gelatenheid, 'pray for', kumbaya of kaarsjesmoment" meer voelt opkomen, maar "woede, vechtlust en vastberadenheid". Waarna hij - zonder evenwel expliciet naar de aanslag in Londen te verwijzen - "onze strengere wet" inzake "criminele vluchtelingen" looft en verder focust op haatimams, syriëstrijders en de gedaalde asielinstroom.

"Deze week trok ik de 20ste Syriëstrijder zijn verblijfskaart in. Er zullen er nog volgen", zegt Francken.

"Met onze strengere vreemdelingenwet kunnen we nu ook criminele vreemdelingen die hier geboren zijn of voor hun 12 jaar toegekomen, het land uitzetten of buiten houden. Hieronder ook Syriëstrijders en andere salafisten", gaat hij door.

"Ik zette voor het eerst ooit een haatimam die hier al heel lang woonde, het land uit. Er zullen er nog volgen". Francken maakt zich voorts sterk: "We breken alle records als het gaat om het uitzetten van criminele vreemdelingen".

En hij besluit: "Ik begrijp jullie ongeduld, frustratie en bezorgdheid, maar onderschat onze vastberadenheid nooit. We zullen winnen. Niet zij. Wij". Franckens post werd inmiddels al meer dan duizend keer gedeeld. Uit politieke hoek kwam er nog geen reactie.
Ja, we zitten hier met een godsdienst die erin slaagt om veel aanhangers elk greintje menselijkheid te doen verliezen. Massamoorden op de meest wrede manier, en uiteindelijk zichzelf met plezier de lucht in blazen. Hoe pak je zoiets aan ? De oplossing zal nog niet voor morgen zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline