Los bericht bekijken
Oud 2 april 2011, 22:26   #140
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En ik kan nergens terugvinden waar het één van de basisideeën is van het kapitalisme om te zeggen dat god niet bestaat. Integendeel, voorbeelden in het echte leven leren ons dat veel kapitalistische landen ook veel gelovigen kunnen hebben.
Dit klopt wat je zegt. Heel veel kapitalisten geloven in god. Alleen zij vermengen het basisidee van het kapitalisme met andere basisideeën, zoals die van het christendom, jodendom of islam. Dit zijn eigenlijk met andere woorden radicale hypocrieten. De moslims doen dit ook. Zij bidden, zij vasten, en zij doen aan bedevaart maar qua economischesysteem, sociaalsystemen implementeren ze die van het kapitalisme, terwijl de islam een eigen economischesysteem kent een eigen strafsystmeen en ga zo maar door. Met andere woorden zij mixen de concepten die voortvloeien uit het basisidee. Wat je hier aan kunt doen is de onjuiste concepten aanvallen en uitleggen wat de juiste concepten zijn. Een voorbeeld: Een moslim die aan rente doet kan niet, hij heeft de verkeerde concept aangenomen, namelijk die van het kapitalisme. De islam verbiedt het om aan rente deel te nemen, dit kan ik bewijzen aan de hand van de koran. En zo ga ik elke onjuiste concept weerleggen, om de zuivere basisidee te behouden.

Met vriendelijke groet,
the way you think is offline   Met citaat antwoorden