Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2009, 22:34   #23
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als bebaarde woestelingen verwerpelijke daden stellen, Francientje, is dat géén nieuws. We verwachten niets anders van hen, begrijpt u?

Maar als verdedigers van een voorpost van onze Westerse beschaving in het Midden-Oosten zich als monsters gedragen (al of niet daartoe aangemoedigd door hiërarchische oversten en/of zogenaamd geestelijke leiders), dan is dat op z'n minst een stukje informatie dat menige wenkbrauw tot fronsen drijft.

Met Longhorn ben ik het eens waar hij stelt dat dergelijk gedrag in èlke oorlog voorkomt, maar aangezien ik mij inzake oorlog eerder op de lijn van Driewerf bevindt, verschil ik toch ook van mening met hem.

De overgrote meerderheid van de mensen is te lui, te gevoelig, te braaf, te goedaardig, te verwend, te ... voor oorlogsgeweld, en al zeker voor oorlogsmisdaden.
Daarom moeten mensen ervoor worden opgeleid , en in extremere gevallen - zoals in het zionistische project Israël - gaat de opleiding nog wat verder dan het leren schieten met een zwaar en onhandig ding dat veel lawaai maakt en het in de houding springen als een 'ster' voorbijstapt.
Het kanonnenvoer moet ook leren de 'vijand' als 'te verdelgen ongedierte' te zien, en niet langer als een tegenstander die o.a. recht zou kunnen hebben op bescherming onder de clausules van de Geneefse Conventies en andere internationale overeenkomsten.

Francientje, mag ik uit uw reactie afleiden dat u over de in deze draad besproken materie helemaal géén mening heeft? Dat u verkiest in een wijde boog om deze hete brij heen te fietsen?

Of heeft u wat tijd nodig om de draagwijdte van dit nieuws tot u door te laten dringen?

Ik gun u die graag, maar ik ga toch ook geen jaren wachten.
De draagwijdte van welk nieuws? Dat er oorlogsmisdaden werden gepleegd?
Een zéér beperkt aantal trouwens. Aan de kaak gesteld in...Israel. Door Israelische soldaten. In Israel komen de daders ervan voor
de krijgsraad en worden gepast gestraft. We gaan ze vast niet vieren en ze
met een heldenstatuut vereren. Dat hebben we dus alvast op onze vijanden
voor.
Die teeshirts? Mijn standpunt daaromtrent is hetzelfde als dat van de IDF
(kun je lezen in dat artikel van Haaretz.)

Laatst gewijzigd door Francientje : 21 maart 2009 om 22:35.
Francientje is offline