Discussie: Links passé?
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2003, 20:00   #17
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Wat betreft de 21ste eeuw: sla u de kranten eens open. Wij leven toch in een prachtige wereld he.
Ik denk dat dat uw hele probleem is. Ik vind dat wij inderdaad in een prachtige wereld leven.
Alleen jammer van die miljarden mensen die redenen genoeg hebben om dat niet te vinden?
Dat is allemaal zeer relatief. Ik vind ook dat ik het slecht heb in vergelijking met Bill Gates, in vergelijking met GC heb ik het namelijk zeer goed. De economie, ook in de niet westerse landen, groeit traag voort. Vermits dit een procentuele groei is, verbeteren die mensen zich ook langzaam maar zeker.

Het verwijderen van dictaturen die alle weelde naar zich toe trekken (Mobutu, Castro, Saddam, het oude sovjetregime etc. zijn mooie voorbeelden) laat die landen toe om hun groei te versnellen.

Uiteindelijk wordt iedereen er beter van. Kijk naar onze eigen geschiedenis en geef die mensen de kans om zelf tot ontwikkeling te komen. Die hebben daar heus geen hulp voor nodig.

Ik heb er totaal geen probleem mee dat anderen meer hebben als mezelf en dat de kloof tussen arm en rijk groeit zolang zowel arm als rijk er beter van worden. Het leven bestaat niet uit materiele dingen alleen.

We leven in een prachtig systeem, geniet ervan met volle teugen.
Oeps. Hoe kon ik dat vergeten? Natuurlijk moeten we de wereld analyseren vanuit het standpunt van Tom B en niet vanuit het standpunt van die miljarden mensen die zelfs geen drinkbaar water hebben! Maar ja, bekijk het leven eens niet vanuit een materialistisch standpunt hé. Make love, don't eat!

By the way, hoeveel economische groei is er nodig om de werkloosheid nog maar stabiel te houden en hoeveel bedraagt de economische "groei" in pakweg Duitsland of Nederland op dit ogenblik?

Een kleine hint: in België wordt een groei van 0,75% voorspeld in 2003 wat onvoldoende is om nieuwe jobs te creëren. In Duitsland en Nederland is het nog lager. Mooi systeem!

Laat ons ook nog wat met volle teugen genieten van dit systeem waar de dictatoriale 1% rijksten (ze zijn immers niet verkozen) evenveel bezitten als de 47% armsten. Zie de Congolozen in hun massa-graven genieten van het verdwijnen van de ene dictator.

Jawel hoor, TomB, vanuit jouw standpunt leven we in een schitterend systeem!
Er zijn geen Miljarden mensen die zonder drinkbaar water zitten. Anders zou het probleem dat u aankaart zichzelf binnen de week oplossen. Wanneer er mensenlevens in gevaar komen moet er hulp op gang komen. Die komt er niet uit communistische landen, noch uit kapitalistische, dus verwijt daar alvast het kapitalisme niet voor.

Fact is: Over de tijd heen verbeteren de mensen zichzelf. Ik hoef daarvoor geen dollar uit te geven, zij doen dat zelf.

1% rijksten hebben evenveel als 47% armsten: GOOD JOB!
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline