Los bericht bekijken
Oud 7 november 2017, 00:00   #29
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hallo ?

De catalanen hebben de democratische basisprinciepes geschonden. Zij hebben er lak aan gehad.

1) Ze hebben een ongrondwettelijk referendum georganiseerd.
2) Er is geen contra campagne gevoerd, omdat het ongrondwettelijk was
3) Slechts een minderheid van de bevolking is gaan stemmen
4) De stemming verliep niet regelmentair, er waren geen deftige kieslijsten.

Zo doet men in bananenrepublieken aan democratie.

En daarna hebben ze een referendum, met een minderheidsopkomst, als politiek wapen gebruikt tegen de zwijgende meerderheid van de bevolking (die uiteraard zweeg wegens de ongrondwettelijkheid van het verhaal).

Asjemenou. Ik vind dat de Spaanse politie het nog zacht aanpakt. Dit is gewoon een coup. Een hoogst ondemocratische coup, want in een democratie zijn er nu eenmaal spelregels die er voor moeten zorgen dat iedereen deftig vertegenwoordigd is. En niet dit soort farce.

Echt waar, de jakhalzen op dit forum en in de NVA die hier nu zitten te janken over ondemocratische zaken vanuit Spanje, weten gewoon niet hoe een moderne democratie werkt. Wat een huichelarij.

En dan de propaganda van de "politiebrutaliteit" die nadien na fact checking gewoonweg leugens bleken te zijn.....in de Amerikaanse media maken ze reeds gewag van de invloed van Rusland in dit heel verhaal om de EU te destabiliseren.

En toch slikken jullie het allemaal...omdat het de Catalaanse vrienden zijn, en die gaan boven alle princiepes. Boven de wet naleven, boven democratie, boven alles.
a. Ik heb geen vrienden in Catalonië
b. Een coup of staatsgreep is gericht tegen een staat, om de macht over die staat met geweld over te nemen. Dat was/is inzake Spanje uiteraard niet het geval.
c. U bent vrij een andere mening te hebben dan de mijne, en u kunt op mij rekenen dat ik uw vrijheid om die andere mening te hebben zal verdedigen, zonder dat ik het nodig zal vinden om u een dommekloot of nog erger te noemen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden