Los bericht bekijken
Oud 12 november 2017, 12:14   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen komt het volgende naar boven in de berichtgeving:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hier~a2abdb03/

Citaat:
Onder meer het interieur van de meubelzaak van Frieda De Kerf moest eraan geloven. Jongeren sloegen de etalage stuk met een verkeersbord, staken verschillende matrassen in brand of hingen die in de bomen. Ook in de appartementen boven de winkel werd schade aangericht.

“Alles is kapot”, reageerde Frieda aangeslagen bij VTM Nieuws. “Er zal nog eens een Vlaamse winkel uit de stad verdwijnen. Ik kan dat niet blijven volhouden, met al dat krapuul dat hier rondloopt. Ik weet niet meer wat ik moet doen.”
Het WalloBrux zootje kan weer juichen, alweer een Vlaamse winkel weg.

Citaat:
Te traag versus te snel
In een aantal media klinken kritische geluiden over het optreden van de Brusselse politie. Een aantal handelaars deden bij de VRT hun beklag over het feit dat de politie te traag tussenbeide kwam toen hun winkels werden geplunderd, in de Franstalige media vallen dan weer getuigen te horen die vinden dat de politie te snel tussenkwam aan het Beursplein. “We nemen beide bedenkingen mee in de evaluatie die we van de gebeurtenissen zullen maken”, zegt commissaris Olivier Slosse.
Volgens de Vlaamse handelaars waarvan hun zaken geplunderd en in brand gestoken werden kwam de politie te traag tussen en volgens Franstalige media kwam de politie te snel tussen... Wie zou nu gelijk hebben vraag ik mij dan af. Misschien had de franstalige media liever gezien dat de geplunderde zaken volledig met de grond gelijk gemaakt werden alvorens de politie tussen kwam want anders zouden ze hun redenering niet maken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden