Los bericht bekijken
Oud 22 september 2016, 11:10   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Inderdaad. Maar het punt dat ik maak, is dat "waakzaamheid" is iets wat ik niet in oneindige hoeveelheden kan opbrengen. Dus concentreer ik mijn waarkzaamheid op wat zinvol is.




Die koele statistiek is anders een betere raadgever dan anekdotes.

Vooral omdat je tegen terrorisme sowieso weinig kan doen. Alle maatregelen zijn gericht tegen wat de terroristen gisteren deden, niet wat zo morgen gaan uitspoken. En geen enkele van de maatregelen die sinds 9/11 als reactie op terroristische aanslagen genomen zijn hadden die kunnen voorkomen...

Dat is het domme aan het huidige terrorisme beleid. Doen alsof je iets doet, (vaak iets dat nog veel geld kost ook) is dommer dan niks doen.

Waakzaam ben ik altijd dat is iets ingebakken en dat heeft niks met terroristen te maken.

Het is inderdaad zo dat gelijk een kieken zonder kop rondlopen niks oplost.
De soldaten in het straatbeeld (mensen het zijn niet allemaal para`s die journalisten van tegenwoordig zijn geen stamp tegen hun kloten waard.) zijn er in de eerste plaats om te tonen dat ze iets doen, en geven een beetje vertrouwen aan diegene die angst hebben.

Bovendien schrikken ze allerlei geteisem af, dat anders mensen besteelt en bedriegt, dus voor mij mogen ze daar zeker rondlopen ze hebben hun nut.

Wat de staat wel moet doen is die moskeen opkuisen waar buitenlandse imams hun gal komen spuwen, en zorgen dat je weet wat er in die middens speelt en aan de gang is, tap hun telefoons af, internetlijnen schakel de albanese maffia uit die hen van C4 en Kalashnikovs voorziet enz...
Herr Flick is offline