Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2010, 21:16   #33
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Wel, in elk geval hebben we in deze campagne niet veel media aandacht gekregen maar tav 2007 is het stemmenaantal verdubbeld. En wat allicht nog belangrijker is: gedurende deze vier weken campagne is het ledenaantal weer flink gestegen én we slaagden er, ondanks de heel korte periode in, om veel meer medewerkers in te schakelen. De cijfers van de andere provincies ken ik nog niet maar in Limburg konden we rekenen op meer dan 600 medewerkers, er werden 110.000 folders huis aan huis gebust, en we hebben in Limburg 50 nieuwe leden zodat we hier nu aan bijna 500 zitten (in 2007 was het minder dan de helft). Voor gemeenteraadsverkiezingen speelt het effect van de nuttige stem veel minder en kunnen we met de score die we nu haalden in heel wat meer gemeenten een of meerdere verkozenen halen en de ervaring toont aan dat daar waar nu al mensen in de gemeenteraad hebben ook de score voor de nationale verkiezingen een stuk hoger is omdat de naambekendheid door het lokale politieke werk dan een stuk groter is. We gaan nu naar de 5000 leden : ik denk niet dat je dat kan omschrijven als een kaartersclub. Ook heel belangrijk: in syndicale kringen worden we steeds meer gezien als de partij die het syndicaal programma echt verdedigt. In mijn regio, Noord Limburg, hebben we 10 nieuwe leden waaronder verschillende arbeiders die op hun beurt in de bedrijven waar ze werken weer een heel nieuw netwerk kunnen aanspreken. Op de media moeten we niet echt rekenen tot de dag dat we verkozenen hebben. Het komt er daraom op aan om de weg die is ingeslagen sinds het vernieuwingsproces verder te bewandelen. Als we blijven groeien zoals de voorbije paar jaar dan hebben we over een viertal jaren 10.000 leden en dan zullen we die kiesdrempel echt wel gaan halen.


weet je wat bij mij opkwam toen ik dit stukje las...

het lijkt wel een persverklaring van de Chinese overheid waarin ze aantonen hoe goed ze het doen (zoals altijd) en vooruitgang ze boeken (zoals altijd) in het één of andere.

Och ja, die oude gewoontes ook
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden