Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2009, 19:39   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Het is natuurlijk erg verleidelijk om aangaande de Nederlands-Vlaamse samenwerking misleidende termen als annexatie in ontmanteling van België wederom van stal te halen. Niets is minder waar.

Ik zeg het nog eens: het is onze bedoeling om, rekening houdend met de reële mogelijkheid van het uit elkaar vallen van België, de mogelijkheden te bekijken van Vlaanderen, Wallonië en Brussel in verhouding tot Nederland. Een ver(der)gaande samenwerking met op termijn een mogelijke, staatkundige hereniging sluiten wij daarom niet uit.

Dit is dus heel iets anders dan een moedwillige poging om bestaande structuren af te breken. Integendeel.

Ernst,

Ik wil U toch even terecht wijzen in uw formulering dit keer.

U gaat ervanuit dat België zal verdampen, wat een verschrikkelijke term, vind U zelf niet ?

Ik vind ook dat dergelijke documenten totaal geen zin hebben om ze uit te werken of om er ook maar over te debatteren zolang België bestaat.
Of wil U België zelf gewapenderhand gaan overrompelen ?

Ik ben van mening dat U als Nederlander zich in België eigenlijk niet moet moeien en U met onze politiek bezig houden en zich al helemaal niet moet bezighouden door de twee bevolkingsgroepen tegen elkaar te komen opzetten.

Als vlaanderen, als gevolg van een Belgische reden om de één of andere reden onafhakelijk zou worden is het aan U om U aan uw zijde van de grens uw politiekers te sensibilizeren om samen met dat vlaanderen een land te vormen.

Wat U nu doet is eigenlijk strafbaar. U moeit zich wel degelijk actief met de politiek, stookt onrust en zet vlamingen tegen walen op.
Het zou me verwonderen dat daar niet één of andere wet over bestaat en die U schendt.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 19 juli 2009 om 19:40.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden