Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2009, 20:32   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Het probleem is dat ik me niet (maar dan ook helemaal niet) verbonden voel met de Nederlanders. In eender welke zin ook, zelf met de taal voel ik me niet helemaal verbonden met de Nederlanders, want ze spreken toch anders. Niet alleen anders in taal, maar ook anders in geest. En ik vermoed dat velen met mij in Vlaanderen dit zo aanvoelen. De 'groot-nederlandse' gedachte is misschien wel goed bedoeld, kent maar weinig aanhang (zelfs minder dan vóór Werldoorlog II) omdat er nog altijd veel aversie is tegenover Nederland. We zien dat trouwens mbt de havenproblematiek om nu maar wat te zeggen.En die aversie blijft. Misschien is dit binnen 50 jaar allemaal weggeëbd, maar nu nog niet. En vergis u niet, ik zeg dit eigenlijk zonder rancune. Maar het zijn gewoon de feiten. En dan zeg ik dat. En waarom zeg ik dat? Omdat wij teveel verschillen van mekaar. Daarom, laat ieder in zijn eigenheid.
Als we dergelijke prietpraat moeten volgen, dan zijn de mensen uit Beieren geen Duitsers, die uit de Provence en de Languedoc geen Fransen en die uit Calabria en Puglia geen Italianen. Want allemaal hanteren ze een taal met een andere uitspraak en zelfs een specifieke woordenschat. Blijf maar rustig in uw naieve overtuiging. Er moet altijd een pipo zijn die opvalt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden